Kreativnost

1.png

Kreativnost je općeljudski potencijal koji se razvija i oplemenjuje u okruženju koje prihvaća i podržava originalna djetetova ostvaranja. U svakodnevnim situacijama stvaramo uvjete za razvoj ove temeljne ljudske kompetencije koja omogućava korištenje i preradu različitih iskustava i znanja.

Kreativnipojedinci slobodno se susreću s novim situacijama, beskompromisno rješavajući životne izazove.

Naša je zadaća prepoznavanje kreativnih dječjih kapaciteta i njihovo svakodnevno poticanje.

Pri tomese koristimo različitim strategijama i didaktičkim metodama.


Igra i učenje

Dijete je razigrano biće kojim upavlja potreba za istraživanjem, isprobavanjem i uz pomoć mašte oblikovanjem stvarnosti. Igra je djetetova osnovna aktivnost, ozbiljna i razvojno izuzetno značajna.

Igrom dijete upoznaje svijet koji ga okružuje, maštom oblikuje stvarnost u kojoj ne može do kraja sudjelovati, stupa u socijalne odnose i uči socijalnim pravilima, sa svim osjetilima intenzivno upoznaje materijalno okruženje.

Igra je jedini prirodni oblik učenja djeteta rane i predškolske dobi. Stoga stvaramo bogate uvjete koji potiću dijete na igru (samostalnu ili s drugima), podržavamo i oplemenjujemo uvjete njezinog nastajanja i razvoja.

PUSTIMO DJECU DA SE IGRAJU I POVREMENO SE IGRAJMO ZAJEDNO S NJIMA.

4.png

Odgovornost

2.png

Demokratske odnose u suvremenom društvu karakterizira briga o djetetu, njegovim potrebama i pravima. Dijete je u središtu naših interesa i akcija, ono ima mogućnosti izbora u svakodnevnim aktivnostima i interakcijama . Ali izbor nosi i odgovornost i svijest o mogućim njegovim posljedicama.

Upravo tako doživljavamo potrebu djeteta za afirmacijom - kao izbor unutar ponuđenih alternativa i odgovornost prema tom izboru.

Pri tome ono nije samo, mi smo ovdje da mu „otvorimo prozore“ i osvjestimo što određeni izbor nosi.

Tako se gradi samostalna i odgovorna osoba.


Samostalnost

Djetetu rane i predškolske dobi je svojstvena potreba za afirmacijom – pokazivanjem i isprobavanjem vlastitih mogućnosti.

Vrlo rano dijete postaje svjesno mogućeg utjecaja na materijalno i socijalno okruženje. Ima želju iskušavati svoje kapacitete i stjecati spoznaju o tome što može učiniti samo, a što uz pomoć drugih. To je temelj za građenje pozitivne slike o sebi- samopoštovanja i samopouzdanja.

Dijete želi biti aktivno, ono želi učiti i napredovati (ima unutarnju motivaciju) samo mu zadovoljenje te potrebe moramo omogućiti sukladno njegovoj razvojnoj razini.

Pozitivan stav prema njegovoj inicijativi temelj je napredovanja i samostalnosti.

3.png