Razvoj znanstvene pismenosti

Danas se mnogo govori o značaju STEM područja u razvoju djece, a odnosi se na veću upotrebu  sadržaja iz znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike. U primjeni sadržaja iz ovog područja rukovodimo se izuzetnim razvojnim potencijalima koje dijete rane i predškolske dobi posjeduje i velike motivacije za istraživanjem i otkrivanjem okoline u kojoj živi.

Nastojali smo naše aktivnosti organizirati i provoditi na način da je dijete u njih „duboko uronjeno“ , da intenzivno proučava određeni fenomen i da , što je najvažnije, koristi svoje individualne mogućnosti.

Usmjerili smo se na mogućnost davanja djeci:

  • Tema koja proizlaze iz njihovih pitanja, dilema, konstatacija i sl.
  • Mogućnost za „krivim odgovorima“, različitim hipotezama i rješenjima

Znanstvena pismenost zapravo podrazumijeva ranu izloženost znanstvenim fenomenima koji postoje u prirodnom djetetovom okruženju. Dati djetetu slobodu u preispitivanju tog okruženja, otvorenost prema traženju odgovora i fleksibilnost u načinima učenja i istraživanja temelj su ovog područja rada s djecom rane i predškolske dobi.