Čitajmo im od najranije dobi

ČITANJE DJETETU OD NAJRANIJE DOBI:

  • pomaže u stvaranju posebne emocionalne veze između djeteta i odraslog
  • unapređuje djetetove sposobnosti slušanja
  • pomaže u razvoju opažanja, promatranja, pozornosti, mišljenja i logičkog zaključivanja
  • bogati njegov rječnik i govorne sposobnosti
  • razvija djetetove osjećaje i sposobnost uživljavanja u osjećaje drugoga.

KADA ČITATI:

  • čitajte djetetu kad god imate priliku, no stvarajte i posebne rituale čitanja ( prije spavanja, uz popodnevni odmor…
  • ponesite djetetovu slikovnicu i čitajte u situacijama kada se negdje čeka ( u liječnika, u uredima i sl.)

KAKO ČITATI :

  • držite knjigu ispred djeteta, tako da je ono može dobro vidjeti i dodirivati
  • pokazujte rukom riječi koje čitate; dijete tako uči vezu pisanoga i govornog jezika te pravila hrvatskog jezika
  • preskočite riječi koje dijete ne može razumjeti
  • potaknite dijete da ono priča priču, slušajte ga;
  • čitajte s izmjenama ritma i glasnoće, činite stanke i dajte djetetu dovoljno vremena da „proradi“ ono što je čulo

SLIKOVNICA SE MIJENJA S DJETETOVIM ODRASTANJEM:

  • slikovnice za najmanju djecu  više sliče igrački nego knjizi – rasklapaju se u lepeze, sastavljaju u maštovite oblike, izrađene su od tkanine, spužve ili plastike.
  • u ranoj dobi djeca vole slikovnice s ritmičkim stihovima, brojalicama i pjesmicama
  • prve djetetove slikovnice su obično tzv. pojmovne slikovnice ( slike predmeta, ljudi, okruženja iz prirode…), koje su za malo dijete ujedno i prvi udžbenici uz koje uči tumačiti sliku, prepoznavati, govoriti, opisivati…

 

Izvor: Projekt Komisije za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskoga knjižničarskog društva: „Čitajmo im od najranije dobi“, Zagreb 2006.