Unutar prvog ključnog područja interkulturalnost odabrali smo job shadowing aktivnost u Švedskoj u Lidangeus Forskola-Malomo
Vrtić u Švedskoj izabrali smo zato što je opće poznato da je Švedska zemlja koja je odavno otvorena zadruge kulture. Porastom broja stanovništva „stranog porijekla“, središnja briga postalo je obrazovanje i pitanja koja se tiču jednakosti, raznolikosti, ljudskih prava i građanstva. Zbog svoje raznolikosti. Odgojiteljice Marina Brnić i Dora Šagud koje su sudjelovale na job shadowing stekle su vrijedna iskustva i spoznaje o različitim segmentima švedskog obrazovnog sustava i predškolskog odgoja. Imale su priliku vidjeti kako kolege u Švedskoj kreiraju i provode svoj integrirani kurikulum prema potrebama i interesima djece različitih narodnosti i jezika. Ova aktivnost utjecala je na jačanje njihovih osobnih i profesionalnih kompetencija i kvalitetu rada s djecom i roditeljima drugih kultura i jezika. Stečena europska iskustva primijeniti ćemo u neposrednom radu s djecom te smatramo da će će povećati pozitivne ishode učenja.
U okviru Erasmus programa u Barceloni smo sudjelovali na projektu “Društveni, emocionalni i digitalni pristup u obrazovanju”
Ciljevi edukacije:
Edukacija u kojoj su sudjelovale odgojiteljice Paula Marsenić i Ana-Marija Sever je imala za cilj pomoći sudionicima u razumijevanju i primjeni principa multikulturalizma, jednakih mogućnosti, inkluzije i nenasilne komunikacije u obrazovnom okruženju. Kroz teorijske i praktične pristupe, polaznici su naučili kako koristiti strategije za sprječavanje diskriminacije i unapređenje zajedničkog suživota u vrtićkoj skupini. Dodatno, edukacija je obuhvatila istraživanje digitalnih alata, njihov potencijal za podršku obrazovnim ciljevima te integraciju u aktivnosti koje promoviraju različitost i inkluziju.
STEM u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Grčku smo kao dio našeg stručnog usavršavanja odabrali jer nam je nudila nove spoznaje I iskustva iz područja STEM / STEAM. ( Science, technology, engineering, mathematics, art).) Tematikom, načinom provođenja i područjima koje obuhvaća srodna je našem Montessori programu koji provodimo. Program je usmjeren na praktično, iskustveno učenje uz pomoć konkretnih materijala koji se nude djeci, potiče se važnost kritičkog razmišljanja, aktivnog spoznavanja provjeravajući hipoteze I stvarajući zaključke u neposrednim sizuacijama.
Cilj edukacije bio je upoznati neke nove spoznaje o STEAM / STEM aktivnostima te ih provoditi ih kao dio integralni dio kurikuluma vrtića. Posebice je bilo zanimljivo I izazovno upoznati način spoznavanaj iz ovog područja putem igre kao temeljne djetetove aktivnosti.
Upoznali smo se s aplikacijama koje su napravljene isključivo za učenje djece robotici, tehnologiji i kodiranju, kodiranjem kroz aktivnosti povezane geometrijom, brojanjem te lego kockama, spajanje strujnog kruga. Provodile smo pokuse zajedno s edukatorom te metode integrirale kroz sva područja rada s djecom ranei predškolske dobi.
DISEMINACIJA
MALMO
1. Prenošenje iskustva unutar profesionalne zajednice u vrtiću
Odgojiteljice koje su imale prigodu vidjeti i sudjelovati u različitim aktivnostima u jednom dječjem vrtići u Malmu koje se temelji na Reggio koncepciji stekla su konkretna iskustva vezana uz organizaciju prostora i značaju stjecanja neposrednog iskustva kao temelja različitim aktivnostima izražavanja i istraživanja. Posebice se razgovaralo o mogućnostima implementacije iskustva u naš pedagoški prostor (organizacija prostora, izrada velikih zajedničkih knjiga dokumentiranja određenih fenomena, rad na projektima i sl.)
2. Diseminacija novih spoznaja roditeljima skupine čije odgojiteljice su sudjelovale u Erasmu programima
Roditeljima skupine bio je prikazan dokumentirani materijal koji je ilustrirao nešto drugačiji institucijski odgojno-obrazovni stil. Vrlo su konstruktivne bile opservacije roditelja u odnosu na neke segmente odgojno-obrazovnog radas. To se posebice odnosilo na različitost u pristupu ostvarivanja samostalnosti kod djece, određivanje granica, pedagoški kontekst i dr.
3. Upoznavanje s novim idejam u široj profesionalmoj zajednici
ŠPANJOLSKA
1. Prenošenje iskustva unutar profesionalne zajednice u vrtiću
Edukacija u Barceloni obuhvatila je niz ključnih tema i aktivnosti, koje su omogućile dublje razumijevanje i primjenu važnih obrazovnih principa. Tijekom upoznavanja naših odgojiteljica s tim aktivnostima usmjerili smo se na osnaživanje razumijevanja različitosti, upravljanje emocionalnim potrebama djece, korištenje digitalnih alata i razvoj inkluzivnih pristupa u obrazovanju. Iskustva smo tijekom rasprave nastojali analizirati s obzirom na naš specifičan odgojno-obrazovni kontekst.
2. Diseminacija novih spoznaja roditeljima skupine čije odgojiteljice su sudjelovale u Erasmus programima
Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje promiče humanizam,toleranciju i odgovornost kao temeljna načela odgojno-obrazovnog rada. Kako bismo zaista gradili društvo tolerantnih i za inkluziju otvorenih pojedinaca potrebno je i roditelje ducirati o nužnosti građenja vrijednosti koje će graditi otvoreno i tolerantno društvo.
3. Upoznavanje s novim idejam u široj profesionalmoj zajednici
Kroz teme multikulturalizma, inkluzije, nenasilne komunikacije, emocionalnog razvoja i digitalnih alata, stečena su znanja koja će obogatiti naš svakodnevni rad u vrtiću. Naučene strategije omogućit će nam stvaranje inkluzivnog obrazovnog prostora gdje će djeca, bez obzira na svoje različitosti, moći ostvariti svoj potencijal. S tim smo strategijama I alatima upoznali I kolegice iz drugih vrtićasKorištenje digitalnih alata dodatno će unaprijediti interaktivno učenje i omogućiti djeci da se razvijaju u sigurnom i podržavajućem okruženju. Ovaj Erasmus projekt pružio nam je konkretne alate za stvaranje pozitivnog, ravnopravnog i suradničkog okruženja u kojem djeca mogu rasti i razvijati se.
GRČKA
1. Prenošenje iskustva unutar profesionalne zajednice u vrtiću
U komunikaciji s kolegicama prezentirale su se u učinkovite metode rada sa sadržajima koji su vezani uz otkrivanje, tumačenje i razumijevanje znanstvenih fenomena, razmišljanje, rješavanje problema, otkrivanje uzročno-posljedičnih veza, anticipranje posljedica, ali i razvoj komunikacijskih vještina toliko potrebnih svakom čovjeku u osobnom i profesionalnom polju djelovanja going to bring to the involved participants? i. Please briefly describe the expected learning outcomes: what are the participants going to learn? Smatramo da će dobrobit ove vrste treninga biti u tome da naučimo ili potvrdimo opravdanost primjene adekvatnih metoda.
2. Diseminacija novih spoznaja roditeljima skupine čije odgojiteljice su sudjelovale u Erasmus programima
Upoznavanja konkretnih sadržaja i njihov razvojni potencijal posebice je bio predmet diskursa unutar manje zajednice profesionalaca iz dva vrtića (Dječji koraci I Zvončica). U analizi iskustva s područja STEM-a I rauvijanja znanstvene pismenosti posebice smo analizirali suvremene metode u tom području te ulozi odrasle osobe u podizanju takvih aktivnosti na višu razvojnu razinu (tzv. scaffolding). Posebice smo se orijentirali na komunikaciju između djeteta i odraslih koja omogućava podizanje aktivnosti na višu apstraktnu razinu, samostalno rješavanje problema te korištenje igre kao najznačajnijeg medija učenja djeteta rane i predškolske dobi.
3. Upoznavanje s novim idejam u široj profesionalmoj zajednici